Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.01.2020 18:54 - Глупостта " уважаването на чуждото мнение е проява на добри нрави "
Автор: mihailts Категория: Други   
Прочетен: 3966 Коментари: 16 Гласове:
40


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
    Човек разбира или не разбира , дали чуждото мнение е истина , лъжа или безсмислица и дали е полезно или вредно за него .
   Неразумно е , човек да уважава мнение , което разбира , че не е истина и/или е вредно за него , или което не разбира . 
   Добрите нрави на човек са ползване на разума му за добро . Затова " уважаването на чуждото мнение е проява на добри нрави " е грешно мнение , защото принуждава към неразумно отношение към някои чужди мнения . Но за това грешно мнение някои вярват , че е правилно . А когато за грешно мнение се вярва , че е правилно , вярваното е глупост.
                                            ********************************
   Едно е , да уважаваш правото на човек да има мнение , друго е , да уважваш всяко негово мнение . Неразбирането на разликата води до глупостта " уважаването на чуждото мнение е проява на добри нрави . Разбирането на разликата позволява , да се разбере тази глупост , а човек с добър нрав , който уважава правото на човек да има мнение , когато : 
   - разбира чуждото мнение , да го уважава , когато е полезно за него и за хората и да не го уважава , когато е вредно за него и хората ;
   - не разбира чуждото мнение да е безразличен към него .




Гласувай:
40



1. kvg55 - mihailts,
02.01.2020 19:19
Понякога от вежливост не противоречим.
цитирай
2. zax - Глупост е да вярваш че имаш право. Но ...
02.01.2020 22:20
Глупост е да вярваш че имаш право. Но и никой не ти пречи в това.
цитирай
3. leonleonovpom2 - За много години, приятелю!
02.01.2020 23:07
Желая ти хубава Нова година и творческо дълголетие!

Принципно съм съгласен-всеки има право на мнение, а вече друг е въпросът дали то самото заслужава уважение!?
цитирай
4. get - Мястото през което сме попаднали в ...
03.01.2020 18:51
Мястото през което сме попаднали в глупава ситуация - най-често се нарича "вход"!
За да се напием от извора - следва дълго да плуваме срещу течението?

В горячем споре равно жалко
и дурака, и мудреца,
посколько, истина как пальку,-
всегда имеет два конца!
цитирай
5. pitatlimedejzorata - Да уважаваш чуждото мнение и да не налагаш своето над него,
05.01.2020 11:45
е именно проява на добри нрави. Защото ТИ, независимо кой си и колкото сте, не може да говорите от името на всички хора по света кое е вредно и кое не е.
Нататък съм съгласен с zax - "Глупост е да вярваш че имаш право. Но и никой не ти пречи в това."
цитирай
6. mihailts - Отговор на коментар 5
05.01.2020 16:51
1. Вредно е мнението на убиващия новородено , за да отмъсти на майката .
2. Вредно е мнението на неразбиращия горното .
3. Вредно е мнението на неразбиращите , че посочената в постинга глупост помага , на искащите да живеят за сметка на други , да налагат своето мнение .
цитирай
7. pitatlimedejzorata - Тарикатско пишеш, драги Михаил Ц.
05.01.2020 19:38
Ако уважавам мнението на другите, имам предвид само мнението на хората, които спазват човешките закони на Създателя. Другите са обикновени престъпници! Едва ли не го разбираш това така. И тогава въпросът става друг: Защо се правиш на тарикат? Защо се опитваш да реабилитираш престъпници, обявявайки ги с равни права на другите, на почтените хора? Знаеш ли колко близо е до нормалния ум да предположи, че си свързан с такива престъпници?
цитирай
8. born - Питащият за изгрева бая задълба надолу из калта по дъното, та чак започна да хвърля кал и наоколо...
05.01.2020 22:05
Да обвиниш когото и да е , че е свързан с престъпници /без да имаш дори представа що за човек е автора на поста и що за престъпници са "престъпниците"/ е доста идиотска идея. Идиоти тук дал бог ...
ПП. На юридически език подобно деяние се нарича КЛЕВЕТА !
ППП. И е наказуемо ... Дори и при представяне на документ, че е идиот.
ПППП. В конкретния случай представянето на документ за идиотизъм не е необходимо, тъй като очевидността на идиотизма е неоспорима.
цитирай
9. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
05.01.2020 23:39
Взимам отново отношение, защото темата ме вкара в размисъл!
Може би уважението трябва да се замени с изслушване- за чуждото мнение става дума Да не се прекъсва говорящия, да му се дава възможност да се изкажае Ако разбира се, го прави цивилизовано В това се изразява и уважението- в изслушването После, ако човек не е съгласен, може да го изрази само с- Не съм съгласен-без обиди и без епитети!
Така ,че не сме длъжни да уважаваме задължително съдържанието на чуждото мнение
Ами , ако то е отрицателно и пряко ни засяга, изложено е злонамерено, да ни уязви, как да го уважаваме?
Ако е диаметрално противоположно на очевидната истина, как да го уважаваме отново?

Лека нощ!
цитирай
10. pitatlimedejzorata - Здравейте, приятели номера 6 mihailtz, 8 born и 9 Leonleonovpom2
06.01.2020 17:41
И много поздрави на вашите от мен и моите приятели. Ние наистина сме Зората на новия свят и ни предстои да определяме Денят му. А вий... нататък по Ботев.
Как да го кажа по-възпитано?
цитирай
11. born - Нищо друго не бих могъл да добавя по ...
06.01.2020 21:26
Нищо друго не бих могъл да добавя по отношение новия идиотски коментар.
Един ефрейтор преди 80-90 год. по подобен начин се мислеше за "burning dawn", но завърши по подобаващ начин жалкия си животец...
Очевадно е, че се виждаш като много велик, но без да го казвам по-възпитано- всъщност си само едно жалко дребничко лай... пардон - изпражнение с гадничко елементарно тактилно излъчване/имам предвид неприятната ти миризма/.
ПП. Горко му на този нов свят, на когото такива лай...ри ще бъдат зора. Но човечеството като цяло е мъдро ...
цитирай
12. leonleonovpom2 - Не те разбирам, Коста?Сега, ако ...
07.01.2020 22:48
Не те разбирам ,Коста?
Сега , ако някой ме плюе злонамерено, трябва ли да уважавам мнението му? Принципно говоря, говедата ходят и сред хората ,не са само по поляните и в Балканите
И да му казвам примерно- Добро куче, добро куче! За да не хапе без причина
В това ли да се изрази уважението ми към мнението му или със сопа, където попадне!?
цитирай
13. tera - Здравей.
07.01.2020 22:56
Днес точно водих спор по служебен въпрос, казах че не съм съгласна с това, което се предлага. След като ме питат си давам мнението. Ако ме питат само от куртоазия, за да не излиза, че го налагат, това си е чиста демагогия. Ерго какво в случая значи да го уважавам? Не съм съгласна и толкова.
цитирай
14. leonleonovpom2 - Здравей, Тера!
08.01.2020 20:52
Ако написаното е адресирано към мен, да, уважението в случая се зразява с изслушването и с цивилизованото несъгласие Но не и с подчинение! и със съгласие
цитирай
15. mihailts - Отговор на казаното от вярващия , че е Зората
10.01.2020 18:47
1. Инквизиторите са вярвали в Бог и са измъчвали и горили хора , които не са с тяхната вяра .
2. Конституция на РБ " чл. 39 ( 1) Всеки има право да изразява мнение ...
( 2 ) Това право не може да се използва за накърняване на правата и доброто име на другиго ..."
Правото на човек на мнение е основата на свободата на словото . Наказанията за огласяване и съпричасност на вредни мнения са част от добрите обществени закони . Уважаването на вредни мнения противоречи на тези закони .
3. Глупостта " уважаването на чуждото мнение е проява на добри нрави ", е добро правило за човешки взаимоотношения само в общество от глупаци , защото всеки не иска да разбере и не разбира чуждото мнение . Затова спазването от тях на тази глупост , е начин за тяхно разбирателство .
4. Когато разбира чуждото мнение , човек е съгласен или не е съгласен с него . Когато мисли логично , той не може да уважава своето мнение , ако уважава чуждо мнение , с което не е съгласен .
цитирай
16. mihailts - Искащият ...
05.03.2020 19:42
Искащият да прави зло на други , уважава заради злонравието си чуждо мнение , което е полезно за него и вредно за други.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mihailts
Категория: Други
Прочетен: 666913
Постинги: 162
Коментари: 601
Гласове: 27311
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031