2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
1193# Комплексна методика за изучаване удовлетвореността на
родителите от училището (I – IV клас)
Част I
Цел: Получаване на количествено изразена информация от оценки на родителите за ролята на училището по възпитание в техните деца на важни житейски компетентности, положителни поведенчески и морално-психологически качества.
Ред за прилагане: На родителите се предлага да попълнят анкетна карта, включваща инструкция и тестови материал.
Инструкция: Моля, оценете в каква степен училището, което посещава Вашето дете, възпитава в него изброените по-долу 15 личностни качества. За да оцените степента, моля, използвайте предложената скала, като обградите с кръгче числото, което в най-голяма степен отразява мнението Ви:
-5 – в пълна степен;
-4 – в значителна степен;
-3 – на достатъчно ниво;
-2 – в незначителна степен;
-1 – практически не възпитава.
Обработка на получените резултати.
При обработката на анкетата е необходимо посочените в текста личностни качества да се разделят на три групи:
а) блок поведенчески качества (1—5);
б) блок житейски компетентности (6—10);
в) блок морално-психологически качества на личността (11-15).
Изчислява се средния показател от оценките на родителите по всеки блок, а след това и общ среден показател по всичките 15 качества. Получените резултати следва да се отнесат за сравнение с резултатите на останалите класове в училището. Ако средният показател се окаже по-нисък от 3 бала, това показва, че родителите оценяват ролята на училището за развитие на изброените личностни качества в учениците за недостатъчна.
Част II
Цел: Получаване на количествено изразена информация от оценки на родителите, за ролята на училището по възпитание в техните деца на способности за решаване на основни житейски проблеми.
Ред за прилагане: На родителите се предлага да попълнят анкетна карта, включваща инструкция и тестови материал.
Инструкция: Моля, обградете с кръгче този номер към всяко твърдение, който в най-голяма степен отразява мнението Ви за училището, в което се обучава детето Ви.
Обработка на получените резултати.
Изчислява се средния показател в балове от оценките по всички твърдения. Резултатът се съпоставя с резултатите на останалите класове. Ако полученият резултат е по-малък от 3 бала, това свидетелства за ниска оценка на родителите, относно помощта на училището за възпитание в децата на способности за решаване на основни житейски проблеми.
Част III
Цел: Получаване на съдържателна информация за степента на съответствие на живота на детето в образователната институция с идеите за жизнените и житейските ценности на родителите.
Ред за прилагане: На родителите се предлага да попълнят анкетна карта. Възможно е провеждане на проучването и в устна форма, но задължително се документират отговорите.
Въпросник:
1.Кое е онова в живота, което най-много Ви радва?
2.Кое е онова в живота, което най-много радва Вашето дете?
3.Кои качества най-много цените в хората?
4.От какво преди всичко се страхувате в живота?
5.От какво най-много в живота се страхува Вашето дете?
6.Кои качества преди всичко цени Вашето дете в другите хора?
7.Как виждате жизнените перспективи на Вашето дете?
8.Според Вас, какво трябва да бъде доброто училище?
9.В каква степен училището, в което учи Вашето дете, отговаря на Вашите изисквания?
10.С какво и по какъв начин Вие помагате на училището по възпитанието на Вашето дете?
Обработка на получените резултати.
Извършва се качествен анализ на отговорите на конкретния родител. Възможно е също да се обобщят резултатите по въпроси и да се направят изводи за различните социално-демографски групи родители.
Анкета „Оцени постъпката“ – диференциаци...
Примерна схема (анкета) за характеристик...